וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנועה הרפורמית - ליהדות מתקדמת בישראל

התנועה ליהדות מתקדמת בישראל היא ארגון הגג של הקהילות והמוסדות הרפורמיים בישראל. "אנו מאמינים בהתחדשותה המתמדת של היהדות ובשילוב בין המסורת היהודית ובין מציאות החיים בימינו".

היהדות הרפורמית שמה דגש על המצוות שבין אדם לחברו, סבלנות דתית, שיוויון בין גברים ונשים בחיי הקודש והחול ועל זכותו של היחיד לעצב את אורח חייו היהודי על בסיס של מחשבה ולימוד.

בישראל פועלים כיום עשרות קהילות ומרכזים קהילתיים, אצבע הגליל ועד לקיבוצי הערבה. בצדן של הקהילות פועלת רשת חינוכית של גני ילדים, בתי ספר יסודיים ועל יסודיים ותוכניות חינוך מגוונות המופעלות בעשרות בתי ספר ברחבי הארץ. קהילות התנועה מפעילות תוכניות ענפות של לימודי יהדות, בתי מדרש, תוכניות ידיעת הארץ ומסגרות לימוד לותיקים ולעולים.

עשרות אלפי ישראלים משתתפים מדי שנה בטקסי "מעגל החיים" ומסתייעים בשירותי הדת של התנועה: בני ובנות מצווה, נישואין, טקסי לידה: ברית, שמחת הבת והבן, פדיון הבן וטקסי אבלות וזיכרון.

יחד עם פעילותה הרוחנית, הדתית והחינוכית פועלת התנועה בזירה הציבורית, המשפטית והתקשורתית, לקידום חופש הדת והמצפון של אזרחי ישראל, לקידום הסובלנות הדתית ולמניעת גילויי קנאות וגזענות, להפרדת הממסדים הדתיים לרשויות השלטון ולקידום ערכים של אחריות חברתית ושוויון הזדמנויות. פעולתה זו של התנועה נעשית בראש וראשונה באמצעות המרכז הרפורמי לדת ומדינה, שהוא אחד מארגוני השינוי החברתי המובילים בישראל. בנוסף מפעילה התנועה את קרן "בכבוד", הקרן התנועתית לסיוע הומניטארי.

לאתר התנועה

התנועה הרפורמית ב - Family Guide

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully