וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המקום בו יוצרים מעטפת הוליסטית לטיפול בילדים שסבלו מהתעללות והזנחה

בשיתוף מכון חרוב, בשיתוף מכון חרוב

13.11.2019 / 12:09

קמפוס חרוב לילדים הוקם במטרה לקדם ידע מקצועי בתחומים של מחקר, מניעה, טיפול, הדרכה ואספקת שירותים לילדים נפגעי עבירה במקום אחד ומאפשר לילדים לקבל טיפול טוב יותר לאורך כל המנגנון הבירוקרטי

בשיתוך מכון חרוב

אחד מכל חמישה ילדים בישראל נפגע בידי מבוגר, בד"כ מסביבתו הקרובה. הליך הדיווח והטיפול מערב גורמים מקצועיים רבים מתחומי האכיפה והמשפט, רווחה, פסיכולוגיה, רפואה ועוד - מה שגורם לעתים לסבך בירוקרטי, דיס-אינפורמציה וחוסר ידע מקצועי הפוגעים בילד. מיזם חדשני, הראשון מסוגו בעולם, נוסד בישראל כדי לשנות את התמונה. כדי להבין מהו קמפוס חרוב לילדים, מקום אשר שם לעצמו למטרה לספק מענה הוליסטי בו השלם גדול מסך חלקיו, שוחחנו בכתבת הווידאו עם עו"ד עפרה בן מאיר, מנהלת קמפוס חרוב לילדים ורכזת תוכניות חוק ומשפט, מכון חרוב, שסיפרה כי הראציונאל העומד מאחורי הקמפוס היה יצירת מעטפת הוליסטית של 360 מעלות לטיפול בילדים שסבלו מהתעללות והזנחה.

הקמפוס (אשר ממוקם באוניברסיטה העברית בירושלים) הוקם במטרה לקדם ידע מקצועי בתחומים של מחקר, מניעה, טיפול, הדרכה ואספקת שירותים לילדים נפגעי עבירה במקום אחד. דרך שיתופי פעולה ושיח מפרה של אנשי מקצוע מתחומים כגון: רגשי, משפטי, רפואי, ופרא-רפואי, נוצר ידע משותף המאפשר לכל איש מקצוע להתייעץ ולהכיר את המאפיינים הייחודים של הצוותים האחרים ואת ההתמודדויות שהילדים עוברים במפגש איתם. נקודות ההשקה בין התחומים השונים מאפשרת לכל איש מקצוע לתת לילדים בהם הוא פוגש טיפול הוליסטי ומכיל יותר.

קמפוס חרוב לילדים. אתר רשמי
קמפוס חרוב לילדים/אתר רשמי

קמפוס חרוב לילדים מסייע בחינוך והכשרת הדור הבא של אנשי מקצוע, מטפלים ומומחים -עם התמחות אינטרדיסציפלינרית. העברת הידע בין הגורמים השונים מקדם את המומחיות של אנשי המקצוע ומאפשר לילדים לקבל טיפול טוב יותר לאורך כל המנגנון הבירוקרטי. אנשי המקצוע מהתחומים השונים נפגשים במגוון רחב של פורומים וקבוצות חשיבה פורמליות ובלתי פורמליות במטרה לפתח כלים תיאורטיים ומעשיים מחוץ לקופסא.

הכלים התיאורטיים והמעשיים אותם מעניק הקמפוס מאפשרים לאנשי מקצוע להתמודד עם פגיעות מסוגים שונים ובקרב אוכלוסיות שונות - כאשר המטרה היא שכל ילד יקבל טיפול המותאם לצרכיו. בשורה התחתונה, זו הדרך להתאים את המחקר והטיפול בילדים למאה ה-21, מאה בה הסביבה הטבעית של הילדים משתנה בקצב מסחרר.

אם כולנו נהיה מודעים ונדבר על כך, הנושא יהיה על סדר היום הציבורי! פגיעה בילדים היא תופעה שחייבים לעצור כאן ועכשיו! ובעזרת כוחות משותפים, אפשר להבטיח עתיד טוב יותר לילדים.

פרטים נוספים באתר הרשמי ובעמוד הפייסבוק של מכון חרוב

מכון חרוב undefined, בשיתוף מכון חרוב
  • עוד באותו נושא:
  • מכון חרוב
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully