וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי תקיפה מינית: איך מחלימים וחוזרים לחוות מיניות בריאה?

בשיתוף מכון ארגמן, בשיתוף מכון ארגמן

29.10.2019 / 12:48

השלכות של פגיעה מינית יכולות להשפיע מאוד, בעיקר בקרב ילדים ובני נוער, על מהלך ההתפתחות הפסיכו-סקסואלי שלהם ולגרום קיצוניות של הימנעות והתנזרות או התנהגות מינית ללא גבולות ולא מוגנת, הפרעות בתפקוד מיני וקושי לספק או להגיע לסיפוק מיני

בשיתוף מכון ארגמן

פגיעה מינית, במיוחד במהלך תקופת הילדות וההתבגרות, או פגיעות חוזרות או אלימות הן לא רק פגיעה בנפש האדם אלא גם במיניות שלו. אנשים רבים לא מודעים לטראומה או מטפלים בה בדרך לא נכונה, מה שיוצר השלכות ארוכות טווח רחבות, שמונעות מהאדם לתפקד באופן כללי ולחוות מיניות בריאה בפרט. אז כיצד מחלימים מהטראומה? רונית ארגמן, מנהלת מכון ארגמן ומומחית למיניות האדם, מסבירה כי ההשלכות של פגיעה מינית יכולות להשפיע מאוד, בעיקר בקרב ילדים ובני נוער, על מהלך ההתפתחות הפסיכו-סקסואלי שלהם. אם נסתכל על ההשלכות בתחום של המיניות זה יכול לנוע בין קיצוניות של הימנעות והתנזרות עד מצבים של התנהגות ללא גבולות או התנהגות לא מוגנת שעלולה להוביל למחלות, הריונות לא רצויים, הפרעות בתפקוד מיני וקושי לספק או להגיע לסיפוק מיני.

לדוגמא, יש אנשים שמתנתקים במהלך הפעילות המינית כי זה מחזיר אותם לתוך הטראומה. בנוסף, פגיעות במערכת המינית ותלונות חוזרות על מצבים פסיכוסומטיים. בנוסף, רבים שחוו פגיעה מינית מדברים על קושי ליצור קשר אינטימי, לתת אמון באנשים ולהיות בכלל במערכת זוגית קרובה ובטוחה. במידה ואדם סבל מפגיעה מינית והוא מכיר בה ומעוניין לטפל בהשלכות שלה, קיימת סבירות גבוהה שהוא ילך לפסיכולוג אך חשוב לדעת שכדאי גם לשלב טיפול שמכוון ישירות למיניות. ראשית, הטיפול הפסיכולוגי הוא חשוב, בעיקר בשלב הראשוני כי הוא עושה איזשהו סדר; הוא מסביר מה קרה, איך זה השפיע עליי ואיך לשקם את החיים. אבל התחום של המיניות הוא תחום ייחודי וצריך לשלב בטיפול גם עבודה על טראומה בהיבט המיני. לא מעט פעמים אנשים שעברו רק טיפול פסיכולוגי לא טיפלו בהיבט של ההשלכות על המיניות ושם נותרה טראומה שלא קיבלה את המענה ההולם.

בטיפול שמתרכז במיניות האדם מקדישים זמן להבנה של מה קרה שם? איך זה השפיע על המיניות? איזה מחשבות יש לי? מה הן התגובות האוטומטיות שיש לי ביחס למין? מה הן העמדות שיש לי ביחס לגוף שלי, למיניות ולאנשים. בטיפול מסוג זה רוכשים כלים שמסייעים ללמוד איך להיות נוכח בתוך סיטואציה ולא להתנתק, לברוח או לשחזר את הטראומה, איך ניתן לתקשר את הנושא עם בן אדם אחר. בתרגול בחדר הטיפולים מקפידים הרבה על שליטה של הנפגע בכל מה שקורה בסיטואציה כדי שיוכל להבין מה קורה שם באמת ולפעול בהתאם.

פרטים נוספים באתר של "מכון ארגמן"

מכון ארגמן undefined, בשיתוף מכון ארגמן
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully