וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלא הטכנולוגי שבזכותו אנשים עם עיוורון יכולים לעבוד

בשיתוף המרכז לעיוור בישראל, בשיתוף המרכז לעיוור בישראל

29.10.2019 / 12:54

אחוז האבטלה הכי גבוה בקרב כל האוכלוסיות בישראל הוא של אנשים עם עיוורון. כעת זה יכול להשתנות בזכות פריצת דרך טכנולוגית בדמות מכשיר שמאפשר לאנשים עם עיוורון לקרוא טקסטים, לזהות פרצופים, שטרות ואפילו צבעים.

בשיתוף המרכז לעיוור בישראל

בשנים האחרונות אנו עדים לפלא טכנולוגי. מכשיר שמאפשר לאנשים עם עיוורון לקרוא טקסטים, לזהות פרצופים, שטרות ואפילו צבעים. מכשיר האורקם MyEye מזהה אלמנטים דרך ניתוח תמונות ומתרגם את התמונה לקול. הוא מתלבש על המשקפיים, אינו מצריך חיבור לאינטרנט ומהירות ואיכות הפענוח שלו הן ברמה גבוהה ביותר. כדי להבין טוב יותר במה מדובר, שוחחנו בכתבת הווידאו עם נתי ביאליסטוק כהן, מנכ"ל "המרכז לעיוור" ועו"ד תומר אגזדה, סנגור, ששניהם משתמשים במכשיר האורקם.

במהלך עבודתו כסנגור, עו"ד תומר אגזדה, נתקל בלא מעט מסמכים. הוא מעיד שהשימוש באורקם, בעיקר בישיבות ובתי משפט, חוסך לו המון זמן ומקל מאוד על עבודתו. המכשיר מסייע לו להיות עצמאי יותר, כיוון שאין לו שום צורך באדם נוסף שיסייע לו בקריאת המסמכים.

מדוע מדובר בפריצת דרך כך משמעותית? נתי ביאליסטוק כהן, הסביר כי אחוז האבטלה הכי גבוה בקרב כל האוכלוסיות בישראל הוא של אנשים עם עיוורון - פעמים רבות מכך הדבר נובע מהחשש של המעסיקים ובמימון הנגשת סביבת העבודה. שיעור ההשתתפות בתעסוקה בקרב האוכלוסייה הכללית עומד על כ-78-80% וכשבודקים את שיעור התעסוקה של אנשים עם מוגבלות, מגיעים ל- 55% פחות או יותר. אבל אם עושים 'דריל דאון' ובודקים כמה מקרבם הם אנשים עם עיוורון מתגלה שבסך הכל כ-30% מהאנשים עם עיוורון, ששייכים לכוח העבודה מועסקים כיום.

אין ספק שבתעסוקה יש ערכים רבים, הרבה מעבר לשכר שמקבל עובד. החברה מרוויחה מכך גם את התוצרים שנלווים לכך כי אדם עובד ומועסק הוא בדרך כלל אדם בריא יותר, הוא משולב יותר בחברה,
הוא תורם את חלקו. כיום, הטכנולוגיה היא כל כך מתקדמת שניתן להתאים כמעט כל סביבת עבודה וכמעט כל תפקיד לצרכים של אדם עם עיוורון על מנת לתת לו אפשרות לתפקד באופן מלא. נתי מציין כי הפתרון של האורקם הוא דוגמא מעולה לחשיבות הטכנולוגיה, אך הוא קורא למעסיקים לפתוח את הראש, לשאול שאלות שנראות להם לא פוליטיקלי קורקט, כי אם המעסיק לא ישאל את השאלות והוא יתן לעצמו את התשובות בדרך כלל זה ייגמר באי העסקה.

למידע נוסף על פיתוחים טכנולוגיים של אורקם

פרטים נוספים באתר של המרכז לעיוור בישראל

המרכז לעיוור בישראל, בשיתוף המרכז לעיוור בישראל
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully