וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהי הדרך הנכונה ללמד את הנוער על מין ומיניות בריאה?

בשיתוף מכון ארגמן, בשיתוף מכון ארגמן

13.11.2019 / 13:30

בני הנוער חשופים היום הרבה יותר, חופשיים יותר ומודעים יותר למיניות של עצמם, יוצאים מהארון בגיל צעיר יותר ופתוחים יותר להתנסויות וחוויות. בני נוער רבים לומדים על מין דרך חברים או האינטרנט - אבל זה לא באמת "חינוך מיני" ולא באמת מין

סקס אצל בני נוער/בשיתוף מכון ארגמן

סקס זה כיף ואנשים עושים את זה כי זה נעים ומרגש. יש לנו המון שנים לעשות סקס, בעצם כל החיים הבוגרים שלנו. וכדי שזה באמת יהיה טוב - הנה כמה טיפים - במיוחד כי בעידן של היום בני נוער חשופים הרבה יותר, חופשיים יותר ומודעים יותר למיניות של עצמם, יוצאים מהארון בגיל צעיר יותר ופתוחים יותר להתנסויות וחוויות.

בני נוער רבים לומדים על סקס דרך חברים או האינטרנט. זה נהדר שמדברים על זה וסקרנים להבין את זה. אבל - החברים שלהם יודעים בערך כמוהם. והאינטרנט זה בלגן גדול - בטח שיש שם גם מידע נכון למתבגרים, אבל גם הרבה פעמים זה יעיף אותם ישר לפורנו.

הפורנו לא התחיל היום. זה שם כי זה מעורר, מושך ומוכר. גם ההורים שלכם אולי ראו חוברת פלייבוי או סרט וידאו - אבל היום זה אחר - זה בכל מקום, מהיר, זמין ונגיש ובני נוער צופים הרבה ומגיל צעיר. אולם הפורנו מעיף אותנו הכי רחוק שאפשר מסקס - בפורנו הכול מהיר, מנותק, איברי המין גדולים, כולם רוצים תמיד סקס בכל צורה ובכל מקום, נשים מוצגות כחפץ מיני, אין הריונות או הדבקות במחלות, אין פגיעות מיניות, אין דאגות - הכול מותר, גם דברים שאסורים בחוק.

בטח שזה מסקרן ומגרה, אבל זה לא משהו בריא, זה לא באמת "חינוך מיני". אפילו אם משתמשים בזה רק לשם גירוי ופורקן. זה נכנס למוח שלנו ונשאר שם.

אז מה זה באמת סקס? תנוחות? חדירה? גם, אבל בעיקר זה קשר קרוב מאד עם אדם אחר, ומומלץ שיהיו שם בטחון, אמון, תקשורת. חייבת להיות הסכמה חופשית הדדית וברורה - זה לא מספיק שלא אומרים לא, צריך שיהיה כן, ברור - ללא שום ספק.

סקס זה משהו שאפשר לעשות בשלבים, להכיר מה האחר רוצה, מה נעים לכל אחד, להתמודד עם לחץ שמא לא יעמוד לי או יכאב לי. יש כל מיני דרכים לעשות סקס, ולאנשים שונים יש העדפות שונות.

מין ומיניות הם חשובים והם חלק מהחיים של כולנו. חשוב לדבר על זה, לא רק עם בני גילנו אלא עם מבוגרים שאנחנו סומכים עליהם, למשל ההורים (גם אם אתם והם נבוכים). מבוגר עם ניסיון חיים שדואג לנו יכול לעזור לנו לקבל החלטות טובות יותר, מה מתאים, מתי, עם מי ואיך לשמור על הבריאות שלנו.

סקס זה לא תחרות בין חברים מי עושה יותר, מי עשה בגיל הכי צעיר.
סקס זה לא עוד סטורי שמעלים לרשת או תמונה חושפנית שתביא לי עוקבים.
סקס זה חלק ממיניות וזה בעצם אני ועוד מישהו. זה בגוף אבל גם ברגש.
למרות כל המהפכה המינית, יש שיעורים שחשוב להשלים.

פרטים נוספים באתר של "מכון ארגמן"

מכון ארגמן undefined, בשיתוף מכון ארגמן
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully