וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזכות הכלכלה החזקה: היעד המפתיע של חברות ומשקיעי הייטק מרחבי העולם

בשיתוף המכון הפולני בישראל, בשיתוף המכון הפולני בישראל

13.11.2019 / 14:38

חברות ומשקיעים מחפשים בלי הפסקה יעדים חדשים להשקעה ופיתוח בתחומי הייטק שונים. המטרה? למצוא יעד שיש בו כוח אדם מיומן, מסור ויחסית זול במדינות שיש להן תשתיות מפותחות, גב כלכלי חזק ורצון לקלוט משקיעים זרים. אז איזו מדינה הפכה ליעד המועדף עליהם - ומדוע?

בשיתוף המכון הפולני בישראל

בעידן הגלובלי, חברות ומשקיעים מחפשים בלי הפסקה יעדים חדשים להשקעה ופיתוח בתחומי הייטק שונים. המטרה? למצוא יעד שיש בו כוח אדם מיומן, מסור ויחסית זול במדינות שיש להן תשתיות מפותחות, גב כלכלי חזק ורצון לקלוט משקיעים זרים. אז מדוע פולין הפכה ליעד מועדף בקרב חברות ומשקיעים מרחבי העולם? בכתבת הווידאו דיברנו עם עו"ד ורו"ח אלרואי קנבל, יו"ר לשכת המסחר פולין-ישראל, שהסביר כי מאז כניסתה של פולין לאיחוד בשנת 2004 היא זכתה למענקי פיתוח בגובה של למעלה מ-160 מיליארד יורו! עשרות מיליארדים בין 2004-2014 וכ-80 מיליארד נוספים בין 2014-2020 לחדשנות ויוזמה טכנולוגית. ב-2018 פולין דורגה במקום ה-4 במדד הצמיחה של אירופה מבחינת במדד הצמיחה והתוצר לנפש. במדד ה-GDP פולין צמחה ב-4.3%, אחוז האבטלה בה עומד על 3.9% בלבד! ולמרות שהאינפלציה עלתה היא עדיין מתחת ל-2.5%! אחת הסיבות להמשך קבלת המענקים היא שפולין סומנה כמעצמה מתפתחת (עדיין לא מפותחת) אך בעשור הראשון מאז כניסתה לאיחוד, היא עשתה קפיצת מדרגה כמעט בלתי נתפסת מבחינת שדרוג התשתיות במדינה.

להמחשה, מאז שנת 2004 משך זמן הנסיעה בין הערים המרכזיות התקצר בין חצי לשליש. לאחר קידום התשתיות, פולין סימנה לעצמה למטרה את תחום ההייטק והטכנולוגיה כמנוע לצמיחה כלכלית בעידן. לכן, שנה שעברה ידוויגה אמילביץ, שרת הטכנולוגיה והחדשנות הפולנית, הגיעה לארץ כדי למשוך יזמים ישראלים להקים מרכזי מחקר ופיתוח בפולין כדי ללמוד מהניסיון הישראלי העשיר. כיום, פולין מציעה כוח אדם מעולה-מיומן, מסור ובחצי המחיר מישראל בתחומים כמו תכנות ו-IT, מעצבים ואנימטורים ובעוד תחומים רבים. לא מפתיע לנוכח העובדה שבפולין יש 500 אוניברסיטאות והיא מדורגת גבוה בעולם מבחינת תארים גבוהים פר נפש.

בניגוד למה שמסומן כעקב האכילס של תעשיית ההייטק העולמית וישראל בפרט, נטישה מהירה של עובדים, בעיקר צעירים, את מקום העבודה - בפולין עדיין מושרשת התרבות האירופאית של לבנות את עצמך ולהישאר בעבודה לטווח הרחוק. דבר נוסף לגבי אוניברסיטאות, פולין מציעה ליזמים וחברות שישלבו מוסדות אקדמיים בהליך המו"פ מימון מלא למיזם ומבטיחה ליזם לשמור על זכויותיו הקנייניות. מלבד תחום ה-IT פולין היא קרקע פורייה לתחום האגריטק-פודטק בזכות השטחים החקלאיים הרבים והרצון לייצר מדינה אקולוגית שמתבססת על כלכלה בת-קיימא. תחום מעניין נוסף הוא פארמה וניסויים קליניים בהם פולין מציעה מימון של 60%!

השורות הקטנות? פולין גובה רק 5% מס חברות ולא דורשת תמלוגים. בפולין יש כיום חברות ומשקיעים מסקנדינביה, אנגליה, ארה"ב, גרמניה, סין ועוד - מדינות שמאופיינות ביזמים ואנשי עסקים שיודעים לזהות הזדמנות עסקית רגע לפני כולם.

עוד פרטים באתר של המכון הפולני בישראל

המכון הפולני בישראל undefined, בשיתוף המכון הפולני בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully